I föreläsningen Pengar, likes & dopaminer tar Tomas Bendz åhörarna genom en resa i hur nya affärsmodeller är uppbyggda för att skapa maximal påverkan på sina användare. Genom konkreta exempel får vi en insikt i varför det är viktigt att förstå detta utifrån ett verksamhets- och strategiperspektiv, men också ur ett personligt plan.
Idag pågår det en ständig kamp om människors tid och uppmärksamhet. Fler användare, högre digital interaktion och mer tid på en och samma digital plattform betyder i slutändan större värde för bolagen bakom. Men hur jobbar dessa bolag för att binda fler människor till sig och stärka sin konkurrenskraft? Och hur påverkar det samhället idag och imorgon?
– Jag ser hur både privat och offentlig sektor kämpar med att förstå digitalisering och hur det ska inkorporeras i verksamheten. Samtidigt är konkurrensen knivskarp och en handfull bolag har byggt affärsmodeller som är så kraftfulla att den påverkar den kemiska balansen i miljontals människors hjärnor. Det är den affärsvärld du som företagare måste förstå och förhålla dig till, säger Tomas.
Anders Rubin, Sales Executive på Logent, förklarar varför du ska anmäla dig till denna föreläsning:
”Efter att ha lyssnat på Tomas fick jag mig en rejäl ögonöppnare om vad som krävs av mig som förälder, person och anställd. Att kunskap och förmåga att tänka kreativt är framtidens största värdeinvestering (…)
Med entusiasm, glimt i ögat och en pedagogiskt härlig förmåga framför Tomas insikter om framtiden som vi alla måste känna till och ta ställning till. Vill jag stå bredvid och iaktta eller vill jag vara med på tåget... Jag vet var jag vill vara!
Jag rekommenderar Tomas varmt, se till att få möjligheten att lyssna på hans kunskap och insikter.”
Tomas Bendz har många års erfarenhet av att jobba med affärs- och strategiutveckling inom storbolag, både nationellt och internationellt. Idag är Tomas VD och grundare till bolaget Time Traveller som hjälper företag att på ett enkelt sätt förstå och accelerera sin digitala kompetens och förmåga. Han är även ambassadör för den globala organisationen ”Center for Humane Technology” som verkar för att öka medvetenheten av digitaliseringens påverkan av människans medvetande.
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.