Många anser att ett SLA (Service Level Agreement) är något som bara används när man är oense om hur leveransen gårtill exempel för att kräva vite. Vi vill hävda att det finns bättre sätt att använda sitt SLA på, som att skapa tydligare och bättra samarbeten till exempel.
Förra träffen diskuterade vi vad ”Ett perfekt Service Level Agreement” (SLA) bör innehålla och vi hade väldigt bra diskussioner kring det ämnet. Vi kom dock inte hela vägen och tänkte därför tänkte vi nu fortsätta diskussionen kring hur vi kan arbeta smartare och skapa ett bättre samarbete som gör att det blir bättre för båda parter.
Vi vill gärna diskutera med er kring följande:
- Vad är syftet med att skapa ett SLA?
- Hur kan vi ordna samarbetet för att få bästa effekt?
- Vad krävs för att man skall lyckas med att skapa bra SLA?
- Hur hanterar vi "orimliga" förväntningar?
Välkommen att diskutera och dela med dig av dina tips och inspireras av andras erfarenhet kring ämnet.
Om du har funderingar kring detta eller idéer/förslag på hur ni jobbar med detta så säg gärna till så kan vi ta med det på träffen.
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.