Dataföreningen

För kunskap och kontakter

  • Tech för en hållbar värld
  • Premiumnätverk
Bli medlem i Dataföreningen i Sverige
  • Hem
  • Meet & Learn
    • Meet & Learn – hela landet
    • Riksaktiviteter
    • Södra
    • Västra
    • Östra
    • Stockholm
    • Norra
  • Premiumnätverk
  • Lokala föreningar
    • Södra
    • Västra
    • Östra
    • Stockholm
    • Norra
  • Partnerprogram
  • Utbildningar
  • DF Output
    • DF Output
    • Ai-körkortet
    • Digitala lyftet
    • Diversity in Tech
    • DF Tube
    • Kjell Hultman Stipendium
    • Life Time Achivement Award
    • Onlinekoll
    • Säkerhetskryssningen
    • Tulpa.tech
  • Internationellt
  • Om Dataföreningen
    • BLI MEDLEM
    • Vision
    • Stadgar
    • Dataföreningens styrelse och ledning
    • Stämmoprotokoll
    • Föreningens historia
    • Villkor och FAQ
  • Kontakt
Hem · På gång · ITIL SERVICE DESK NÄTVERKSTRÄFF: ROOT CAUSE ANALYSIS – PROBLEM  MGMT.

ITIL SERVICE DESK NÄTVERKSTRÄFF: ROOT CAUSE ANALYSIS – PROBLEM  MGMT.

Publicerad av Kansliet Västra Kretsen den 10 november 2018

Brandsläckning kräver personal och ticket-hopping kräver tid. Det är resurser som behöver optimeras och det är svårt att göra i oplanerat reaktivt arbete med att lösa problem.

Vi tittar närmare på två metoder för att hitta rot-orsaken till ett problem. Det gör man i rot-orsaks analysen (Root Cause Analysis) som är grundläggande i det reaktiva arbetet inom Problem management. Vi behöver definera problemet och hitta den verkliga orsaken till att problemet har uppstått. Ta fram en acceptabel lösning som, i vissa fall, även innefattar ett ekonomiskt övervägande. Det är en av de stora skillnaderna mot Incident processen. En annan stor skillnad är att problemprocessen ofta arbetar i ett mindre tidskritiskt läge.

ITIL Service Desk nätverket är en mix av  yrkes- och bransch-erfarna deltagare och även deltagare som är nya inom området. Vi kommer alla med olika bakgrund och från både stora och små företag i västra Sverige. Tillsammans skapar vi vår konsensus inom ITIL Service Desk. Ett samarbete som vi vill sprida inom vårt verksamhets- och yrkesområde.

Har ni allmänna frågor, idéer eller tankar om ITIL och Larsson & Co Nätverk så kan ni gå in på LinkedIn gruppen och skriva frågor och tankar.

Här kan du gå med Larsson & Co Nätverk på LinkedIn: https://www.linkedin.com/groups/13504406


 

Anmäl dig här

    Detta evenemang är gratis för alla deltagare.

    *Obligatoriska uppgifter

    Genom att anmäla dig godkänner du hur våra verksamheter behandlar dina personuppgifter.

    Evenemanget har redan ägt rum och därför går det inte att anmäla sig.

    Kortbetalning
    Med Meet & Learn-kompetenspaket: kr ink moms.
    Utan kompetenspaketet betalar du: kr ink moms.
    Välj rätt summa nedan för din betalning.
     
         

    Evenemanget

    Datum: 23 november 2018 
    Tid: 08:00 - 10:00
    Plats: Kuggen
    Adress: Lindholmen, Göteborg
    Kostnad:
    Bra att veta:
    För upplysningar kontakta
    Kansliet Västra Kretsen, kansliet@west.dfs.se

     

    Om arrangören

    Västra Kretsen

    Västra Kretsen täcker området Halmstad i söder, Jönköping i öster och Karlstad i norr. Kretsen har aktiva lokala nätverk i Göteborg.
    Nätverken drivs av en eller flera nätverksledare och arrangerar träffar som kan vara interna eller öppna även för icke medlemmar.

    Nätverksledare/Arrangörer

    Antonio Tomar, 0708-57 90 28
    Klas Caesar, 0705-33 76 07
    Andreas Lindström 0708-10 21 42


    Nyheter

    Tech för en hållbar värld

    IFIP och Dataföreningen presenterar Stockholmsdeklarationen I år var Dataföreningen värd för IFIPs årliga internationella … Läs mer »

    Meet & Learn

    Prata AI med oss #29

    Västra · 26 maj 2025 

    Säkerhetskryssning 2025

    Riksevenemang · 24 augusti 2025 

    Ledarskapsforum - USA, AI, NIS2 och VD:s personliga ansvar och risk

    Västra · 27 augusti 2025 


    Aktuellt just nu

    Stockholmsdeklarationen – teknik för alla

     

    Nyheter

    Tech för en hållbar värld

    Lönsamma investeringar med både hjärna och hjärta

    Hur kan AI förändra en konferens?

    Optimism och oro kring AI

    Digital kompetens bland unga i fritt fall

    Dataföreningen Östra hyllar toppstudenter med examenspris

    Fler nyheter »

    Meet & Learn

    Prata AI med oss #29

    Västra · 26 maj 2025 

    Säkerhetskryssning 2025

    Riksevenemang · 24 augusti 2025 

    Ledarskapsforum - USA, AI, NIS2 och VD:s personliga ansvar och risk

    Västra · 27 augusti 2025 


    Mer Meet & Learn »

    Bli medlem


    Som medlem i Dataföreningen ökar du din kunskap, skaffar nya värdefulla kontakter och får erfarenhetsutbyte med branschkollegor. Oavsett om du har jobb, söker nytt jobb, startar eget, börjar studera eller IT är din hobby... Läs mer »

    Dataföreningen i Sverige

    Fleminggatan 7
    112 26 Stockholm
    Tel 08-587 434 00
    Mer kontaktinfo »


     

    © Dataföreningen · Använder WordPress & Genesis Framework · Om cookies · Allmänna villkor · Press · Sitemap · Logga in