

Avancerad analys innebär helt nya möjligheter att analysera kundbeteenden, som till exempel kan klarlägga okända behov och nya affärsmöjligheter.
Att vara kunddriven innebär att förstå sina kunder på riktigt. Vilka preferenser har de och hur kan du agera för att möta dem? Vad exakt får dem att konvertera? Men det handlar inte bara om nya kunder. Hur kan du öka kundlojaliteten? Kan du förutse när och varför kunder överger dig?
AI och avancerad data-driven analys hjälper dig att svara på dessa frågor och bidrar till att förstärka kundrelationen och öka försäljningen.
För att uppnå fler konverteringar och färre bortfall, behöver du förstå den data om kunder som du har tillgång till.
Vilka förmågor behöver just din organisation? Hur behöver ni organisera er? Vilka verktyg behöver ni? Hur kan ni använda AI för att utveckla er relation till kunden? Du står inför en betydande utmaning i att förstå vad AI kan tillföra och hur olika tekniker fungerar i sammanhanget. Det är en fördjupad insikt du inte längre kan vara utan.
Under en heldag går vi tillsammans igenom hur du utvecklar, upphandlar och etablerar en affärsdriven kundanalys med hjälp av AI.
Program
- Ett ramverk för att förstå hur AI kan driva affärsvärde inom kundanalys
- Hur du identifierar affärsutmaningar och bygger organisationen du behöver
- Kartläggning av tillgänglig data
- Hur du bygger din modell och implementerar en process
Målgrupp
Workshopen riktar sig till:
- CDO
- CIO
- Analyschefer
- Marknadsansvariga
- Kundanalysansvariga
- CRM-ansvarige
- Övriga roller ansvariga för utveckling kundrelationer och marknader
Innovationsdagsledare
Innovationsdagen leds av Tommy Högström – partner och insiktsspecialist på Applai AB. Tommy har erfarenhet av affärsdrivna och AI-baserade kundanalyser, tekniskt såväl som strategiskt. Utöver AI-erfarenhet har Tommy bred erfarenhet av implementeringsprojekt av systemstöd, med fokus på analys, strategi, förändringsledning och applikation.
Anmäl dig här