Hur ofta använder du de bonuspoäng du får som lojal kund? Tänk om du kunde byta dina SAS-bonuspoäng som du inte behöver mot bonuspoäng på ICA genom en ”Blocket-tjänst” för social valuta? Det är möjligt genom blockkedjetekniken och Qwids, marknadsplatsen där vem som helst skapa och utbyta värde med varandra.
Inom CRM finns mycket att vinna på att ge kunder och användare mer inflytande över processer och tillgångar. Allt fler start-ups bygger på Blockchainteknologi som ger nya affärsmöjligheter för att på ett säkert sätt byta alla typer av värden. Tänk dig en marknadsplats som Blocket, där du kan byta ut dina oönskade lojalitetspoäng mot poäng som du vill använda just nu?
Joakim Herlin-Ljunglöf kommer att berätta om Qwids - marknadsplattformen som låter företag, varumärken, bloggare och individer lansera sina egna lojalitetspoäng och belöningar, för att sedan använda dem hur de vill för att nå ut. Ett företag kan betala med en hotellnatt eller bonusköp för att du delar några tweets till dina sociala nätverk. Bara fantasin sätter begränsningar.
På det sättet skapar bonuspoäng ett användbart värde som du kan byta mot ett annat i realtid. Det ger en ny dimension åt varumärken som vill belöna sina kunder i syfte att öka kundlojaliteten och ger vem som helst chansen att skapa sin lojalitetsvaluta, som av användarna kan bytas mot något annat eller med varandra.
Blockkedjan är plattformen som möjliggör för Qwids att utveckla nästa nivå av ambassadörsmarknadsföring och crowdsourcing för att marknadsföra innehåll om ditt varumärke. Det ökar möjligheten att belöna kundlojalitet och synlighet samtidigt.
Välkommen till en nätverkskväll med fokus på hur blockkedjan fortsätter att revolutionera genom nya marknads- och affärsmöjligheter!
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.