The clock starts ticking as the customer starts clicking
Jody Sarno, Forrester
Företag runtom i världen försöker förstå hur den digitala utvecklingen påverkar affären just nu, hur marknaden kommer utvecklas och hur de skall kunna möta sina kunder under helt nya förutsättningar i framtiden. Den stora utmaningen är snabbt kunna anpassa sig till de nya förutsättningarna och att utnyttja tillfälliga affärsmöjligheter.
År 2020 kommer fler än 75 miljarder produkter vara uppkopplade och kunna kommunicera med varandra. Detta leder till nästan oändligt antal möjligheter till interaktion med och mellan kunder. Interaktioner som fångas upp i dataflödet kan användas för att utveckla värde för kund och affär.
Företag söker ständigt efter nya sätt att sälja på, ge bättre service, skapa anpassade kampanjer och optimera sina erbjudanden. Exempelvis Rossignol skapar sociala profiler av sina kunder och anpassar utrustningen för varje skidåkare som optimerar deras möjligheter att nå bästa resultat vid träning.
Speed of Change-konferensen den 23 april är en inspirationsdag med flera namnkunniga talare som berättar om den digitala transformation av affären och hur du kan bli mer snabbrörligare som företag. Lyssna till ledande analytiker från KcKinsey, Forrester, Anders Mittag, PostNord, Mattias Holm, Electrolux och inspirerande TED-talaren Magnus Lindkvist.
För mer information och anmälan, vänligen besök salesforce.com/eu/speedstockholm
Välkommen till en spännande och kostnadsfri förmiddag!