Företagskultur har gått från att vara ”nice to have” till ”need to have” för de företag som vill överleva och utvecklas på den globala arbetsmarknaden. Med den kunskapsekonomi och hyperkonkurrens som råder på många håll, har kulturen blivit affärsstrategiskt avgörande. Arbetsgivare måste differentiera sig på helt andra sätt än att bara erbjuda tillfredsställande löner.
Välkommen till nästa nätverksträff med Talent Management på temat företagskultur den 8 november. Föreläser gör Tony Pedersen, som arbetar med Talent Acquisition & Culture på kunskapsföretaget tretton37.
Nya generationens drivkrafter
Konkurrensen om talangerna inom bland annat IT-sektorn är stenhård. De som vill attrahera och behålla framtidens stjärnor måste förstå deras motivation och inre drivkrafter. Kultur, värderingar, flexibilitet och kompetensutveckling toppar listan över vad den nya generationen letar efter hos sina arbetsgivare.
Många ledningsgrupper vet att kultur är viktigt men lika många sitter också med utmaningen HUR vi får den levande i vår organisation. HUR går vi från ord till handling och till ett önskat beteende i vardagen?
Kulturen går inte att kopiera
Förutom att ha ett solitt fundament fyllt med vision, mission och värderingar som daglig kompass, är rekrytering och rekryteringsprocessen avgörande för företagets framgång.
Att våga ha uthålligheten och disciplinen att rekrytera människor som tror på samma saker som företaget och inte stirra sig blind på kompetensen, är en utmaning. Du kan kopiera tjänster och produkter men aldrig en kultur – det är människorna i organisationen som är kulturen!
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.