MASTERCLASS AI-driven analys innebär helt nya möjligheter att analysera kundbeteenden, som till exempel att klarlägga okända behov och nya affärsmöjligheter. Lär dig hur du kommer igång, utifrån dina förutsättningar.
Att vara kunddriven innebär att förstå sina kunder på riktigt. Vilka preferenser har de och hur kan du agera för att möta dem? Vad exakt får dem att konvertera? Men det handlar inte bara om nya kunder. Hur kan du öka kundlojaliteten? Kan du förutse när och varför kunder överger dig? AI och avancerad datadriven analys hjälper dig att svara på dessa frågor.
Vilka förmågor behöver just din organisation? Hur behöver ni organisera er? Vilka verktyg behöver ni? Hur kan ni använda AI för att utveckla er relation till kunden?
Under detta tillfälle kommer ni få lära er:
- Hur du identifierar kundorienterade affärsutmaningar som AI kan lösa åt dig
- Hur en kundorienterad AI/analytics-funktion bäst struktureras och vilken kompetens som behövs
- Vad som är viktigt att tänka på vad gäller datainsamling, hantering och kvalitetssäkring
- Hur du bygger och implementerar AI och analysmodeller i era processer för att optimera försäljning, engagemang och lojalitet
Checklista
Med dig hem får du en checklista för att snabbt komma igång med era intelligenta AI-initiativ.
Målgrupp
CDO, CIO, analyschefer, marknadsansvariga, kundanalysansvariga, CRM-ansvariga samt övriga roller ansvariga för utveckling kundrelationer och marknader.
Lärare
Tommy Högström är partner och insiktsspecialist på Applai AB. Tommy har erfarenhet av affärsdrivna och AI-baserade kundanalyser, tekniskt såväl som strategiskt. Utöver AI-erfarenhet har Tommy bred erfarenhet av implementeringsprojekt av systemstöd, med fokus på analys, strategi, förändringsledning och applikation.
Vad är en Masterclass hos Dataföreningen?
En Masterclass hos oss är en tre timmars intensiv aktivitet inom ett väl avgränsat ämne. Syftet är att ge en konkret ny kompetens som du tillämpa direkt i din verksamhet.
Anmäl dig här