Idag är det viktigare än någonsin att ha hög social förmåga i en organisation och i vardagen. Det är inte längre tjänsten eller produkten som avgör framgång utan de mänskliga förmågorna och de upplevelser som påverkar kunder och intressenter i beslutsfattandet. Men vad är EQ egentligen och hur kan man använda, mäta och utveckla det?
Mångårig forskning visar tydligt att EQ, Emotionell Intelligens, är viktigt för att skapa framgång både privat och i yrkeslivet. EQ bedöms som en viktig komponent, både nu och i framtiden, för dagens ledare och chefer och för individer i vardagen för att effektivt kunna guida, leda, förstå och uppmuntra för att förstärka positiva beteenden och därmed öka effektiviteten på arbetsplatsen.
EQ handlar om förmågan att förstå och uttrycka sig själv, att utveckla och upprätthålla sociala relationer, klara motgångar och utmaningar. Individer som trivs och verkar i en utvecklande organisation presterar helt enkelt bättre. De så kallade mjuka värdena är kanske inte längre önskvärda utan helt enkelt nödvändiga?
Maria Lindskog och Helen Lagergren från Kandidata berättar om EQ samt hur du kan utveckla dessa förmågor och använda kunskapen om EQ i rekryteringssammanhang, i ditt beslutsfattande, i ledarskapet och i din vardag av ständiga förändringar och krav på flexibilitet. Med det skapas förutsättningar för en långsiktigt hållbar och framgångsrik miljö för dig och din organisation.
Föreläser gör Helen Lagergren, VD och Maria Lindskog, leg psykolog från Kandidata Sweden. Kandidata Sweden är specialiserade inom tester, personbedömning, utveckling och utbildning med fokus på att mäta och utveckla.
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.