För sjunde året i rad bjuder Högskolan i Borås i samarbete med itSMF in till konferensen IT Service Mangement Borås. Årets tema är Service management och digital transformation.
Digitalisering är den starkaste kraften i det moderna samhället och den skär igenom samtliga sektorer och branscher. Digitaliseringen har radikalt förändrat samhället och blivit en nödvändighet för företag att överleva på en alltmer konkurrensutsatt marknad. Vi kan se att medborgare ställer allt högre krav på företag att kunna kommunicera med hjälp av digitala lösningar. Det kan till exempel handla om skattefrågor, nätdoktorer, dagisplatser eller vård.
Vi kan också i allt större utsträckning se att företag samverkar över organisatoriska gränser och delar sina resurser med varandra för att ytterliga förbättra eller utveckla nya tjänster. Digitaliseringen har blivit en förutsättning för tillväxt och innovation. Den här digitala kraften tillsammans med den enorma omfattningen på data skapar helt nya affärsmöjligheter och sätt att interagera.
Årets ITSM-konferens fokuserar särskilt på service management i IT-sektorn och digitaliseringens möjligheter och utmaningar utifrån både ett organisatoriskt och tekniskt perspektiv. Vi är särskild glada att få möjlighet att lära oss mer om nya ITIL direkt från Akshay Anand (product manager) och Philip Hearsum (ITIL portfolio manager) som har medverkat i utvecklingsprocessen. En nyhet är att årets upplaga kommer att innehålla två interaktiva sessioner.
Datum: Tisdagen den 25 september, 2018
Plats: Högskolan i Borås, Skaraborgsvägen 3, Borås
Lokal: Vestindien A och B, byggnad U
Pris: Medlemmar i Dataföreningen betalar 495 SEK exkl. moms (620 SEK inkl. moms).
I priset ingår lunch och kaffe.
Program: Till konferensprogrammet
Anmälan: Anmäl dig här senast den 16 september
Arrangörer: Högskolan i Borås och itSMF
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.