Det är dags att boka in ITIL Service Desk-nätverkets första träff.
Eftersom det är den första träffen så lär vi känna varandra och vad vi arbetar med. Vi resonerar runt hur vårt nätverk ska fungera på bästa sätt och vilka ämnen ni vill att vi ska prata om inom Service Desk i kommande nätverksträffar.
Är det skillnad på Service Desk, Support, Help Desk, Call Center m.m.?
Denna första träff använder vi också för att reda ut ITILs definition av Service Desk och hur vi kan definiera de många olika funktionerna vi kallar Service Desk, Help Desk, IT-Support, Teknisk Support, Kundtjänst, Call Center. Idag används dessa benämningar inte konsekvent och i nätverket försöker vi sätta vår tolkning av vad som menas med dessa olika funktioner.
Under juli publicerar Larsson & Co en artikel om "Rekrytering till Service Desk" på Larsson & COs hemsida (www.larssonco.com) samt här på Dataföreningen Västra kretsen. Vi hoppas ni kan läsa artikeln inför denna första nätverksträff. Vi kommer, i mån av tid, att diskutera om rekrytering till Service Desk.
Har ni allmänna frågor, idéer eller tankar om ITIL och Larsson & Co Nätverk så kan ni gå in på LinkedIn gruppen och skriva frågor och tankar.
Här kan du gå med Larsson & Co Nätverk på LinkedIn.
Vi kommer att ha våra nätverksträffar, främst i Dataföreningens lokal på Lindholmsprien 1 (i "Kuggen") på Hisingen i Göteborg men kan även ha träffar på andra platser vid behov. Nedan ser ni var denna träff ska vara.
I samband med din anmälan vill vi gärna att du anger om du önskar en fralla och kaffe/te samt om du har några allergier i kommentarsfältet.
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.