Hajar är inte bara naturens mest fruktade rovdjur, de är också strategiska och effektiva, egenskaper som kan vara till nytta även i affärslivet. Vi gästas av författaren och bloggaren Stefan Engeseth som tar oss med i hur även mindre företag, genom att ta lärdom av hajars beteenden, kan lyckas ta marknadsandelar från sina betydligt större konkurrenter.
Stefan Engeseth har skrivit boken Sharkonomics - How to attack market leaders som tar sin utgångspunkt i ett av våra mest fruktade rovdjur, hajen.
Genom att studera hajens beteendemönster, instinkter och karaktärsdrag - till exempel att jaga i flock och att hitta den döda vinkeln - har Stefan Engeseth utvecklat ett antal affärsstrategier som kan vara användbara för företag som, oberoende av storlek, vill utmana sina konkurrenters affärsmodeller.
Men Sharkonomics handlar inte bara om attack. Under kvällen tar Stefan även ta upp vilka strategier företag kan använda sig av för att försvara sig mot angrepp.
Vi bjuder på matig macka och dryck. Välkommen till en fartfylld kväll!
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.