När vi levererar tjänster eller funktioner är det viktigt att vi levererar på rätt nivå, den nivån som behövs för att vi skall få den effekt/funktion som efterfrågas. Resultatet blir att våra avtal grundar sig på tydliga förväntningar som båda parter förstår och kan acceptera. När vi inte lyckas med det blir det ofta gnissel och diskussioner om leveransen vilket inte hjälper någon. Men när vi lyckas skapar det en väldigt bra leverans.
Därför kommer vi denna gång prata om hur vi kan arbeta för att säkra att vi skapar rätt förväntningar.
- Hur får vi reda på vilka förväntningar som finns?
- Vad kan vi göra för att säkra att förväntningarna är på rätt nivå?
- Vilka hjälpmedel finns inom ITIL's ramverk som kan hjälpa oss med detta?
Om du har funderingar kring detta eller idéer/förslag på hur ni jobbar med detta så säg gärna till så kan vi ta med det på träffen.
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.