Välkommen till 10:e upplagan av Internet i fokus! Dataföreningens medlemmar är speciellt inbjudna. Bland annat så är Lundalogiks marknadschef Jennie med i det avslutande extra inslaget.
En av programpunkterna handlar om den digifysiska Arenan, när upplevelsen får fler dimensioner och följande ingår i panelen.
Mia Rolf – Ideon
Thomas Klevås – Walking Mountain
Sina Wikeborg – Marknadschef B2B Malmö FF
Kent Öhlander – Jägersro Trav
Andreas Markewärn – Tactel /Panasonics
Jessica Östman – Inspired Minds.
Årets tema BUSINESS BY WEBB handlar fortfarande om hur dagens konsumtion ständigt ställer nya krav på hur vi kommunicerar och vilka krav detta ställer på kanalval, innehåll, teknik och användbarhet. Under 2016 kommer vi även lägga mycket fokus på kunden. Hur våra kunder tänker, använder webben & digitala kanaler, upplevelser och hela kundresan.
En modern webbnärvaro utvecklas kontinuerligt genom ständiga förbättringar och anpassning av dess strategier.
Program
09:00 – 09:30 Ge dina besökare en bättre upplevelse
09:30 – 10:00 Hur bygger du en webbplats som håller när det stormar?
10:00 – 10:30 Kaffepaus – mingel
10:30 – 11:00 Dotkeeper – Säkerhet för din digitala närvaro
11:00 – 11:30 Konvertering sker i besökarens hjärna, inte i Analytics
11:30 – 12:00 Rätt strategi för Facebook & Instagram 2016
12:00 – 13:00 Lunch – mingel
13:00 – 13:30 Creating a seamless social brand experience
13:30 – 14:00 Get the click - Så fångar du in kunden
14:00 – 14:30 The past, present and the future
14:30 – 15:00 Kaffepaus – mingel
15:00 – 15:30 Framtidens digifysiska arena
15:30 – 16:00 Så driver du en lyckad PR-kampanj
16:15 – 17:00 Extra inslag – Fuckup Nights
Lär dig nytt på nära håll
Datum: 2016-04-12
Plats: Quality View Hotel, Hyllie Stationstorg, Malmö
Tid: 09:00 - 17:00
Kostnad: 795:– plus moms för Dataföreningens medlemmar
Aktivitetsrådet, Södra kretsen
ordnar med samarbeten, föredrag
och studiebesök på företag.
Nätverksledare
Birgitta Kuylenstierna Nadel