Bland våra nyaste nätverk hittar du såväl klassiska områden som mer överraskande ämnen – alla givetvis inom digitaliseringens räckvidd. Här presenterar vi ett axplock av dem. Samtliga nätverk hittar du här.
Digital CMO
Stockholmskretsen
Marknad är en av de branscher som kommit längst med att anamma digitaliseringens möjligheter. Det gör att utvecklingen går snabbare här än i de flesta andra sammanhang. Rollen som marknadschef förutsätter därför ständig uppdatering om nya lösningar. Yrkesrollen blir mer och mer komplex dess uppgifter allt mer datastyrda. Elisabeth Bitsch-Christensen leder nätverket Digital CMO för alla marknadschefer som vill skapa smartare, personligare och effektivare marknadsföring.
Läs mer och gå med i nätverket
Prova på ett nätverksmöte
Prototyping – MVP
Stockholmskretsen
Strateger, designers, entreprenörer, arkitekter, ingenjörer, projektledare och kommunikatörer – alla är välkomna till detta innovationsorienterade nätverk. MVP står för Minimum Viable Product och är en metod för snabbast (och säkrast) möjliga utvärdering och utveckling av prototyper. Under nätverksträffarna varvas teori med praktisk utveckling. Nätverksledare är Daniel Butnariu, elektrotekniker/mobilutvecklare/entreprenör.
Läs mer om Prototyping – MVP
Gå med i nätverket
ITIL i praktiken
Västra kretsen
ITIL är en samling best practices för hur verksamheter kan hantera sina it-system. Trots att många vet vad ITIL är idag, är det fortfarande många som är osäkra på hur de ska tillämpa det i praktiken. Detta nätverk ska bidra med en oberoende plattform för diskussioner och erfarenhetsutbyten om hur ITIL fungerar och appliceras i din verksamhet. Nätverket leds av ITIL-konsulterna Antonio Tomar och Klas Ceasar.
Läs mer och gå med i ITIL i praktiken
Prova på ett nätverksmöte
Gamification
Stockholmskretsen
Hajpen har mojnat och det är dags att ta gamification till nästa nivå: ”Vi kommer att vrida och vända på begreppet (…), ge varandra exempel och kontakter för att dra lärdomar som förhoppningsvis leder till mer teknik och affär”, skriver nätverksledaren Mattias Liljeqvist om nätverkets syfte. Målgrupp är affärsutvecklare, entreprenörer, hr-ansvariga, techintresserade, med flera.
Läs mer och gå med i Gamification
Håll koll på kommande möten