Vi har alltid någon som har förväntningar på det som vi på IT gör. Att få en ny dator går för långsamt, min Incident blir stängd trots att den inte är löst.
Därför är det viktigt att vi har bra kontakt med de som använder våra tjänster. Om vi inte förstår vad de vill ha, hur ska vi då förstå om vi levererar en bra tjänst eller inte? Vi vet inte ens om vi levererar mer än förväntat eller om vi i värsta fall till och med underpresterar.
Denna gång kommer vi därför prata om hur vi kan skapa förståelse för vad vår användare vill ha. Genom att skapa ett positivt samarbete kommer vi kunna ge en riktigt effekt som gör skillnad.
- Hur arbetar ni idag för att förstå vad användarna behöver?
- Vad finns det för processer och verktyg inom ITIL för att arbeta med detta?
- Vad bör man tänka på för att skapa en bra relation och ett samarbete som gör skillnad?
Om du har funderingar kring detta eller idéer/förslag på hur ni jobbar med detta så säg gärna till så kan vi ta med det på träffen.
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.