Onlinemarknadsföring syftar till den marknadsföring, kommunikation och PR som man ägnar sig åt online med internet som plattform. Eftersom det sker online kan man genom effektiva verktyg spåra konsumenters beteende och skapa sig en väldigt tydlig bild av vad människor efterfrågar.
Det går därför också att skapa sig en oerhört tydlig bild av vilka målgrupper man har och genom detta kan man anpassa marknadsföringen ytterligare.
SEO står för search engine optimization eller sökmotorsoptimering. Sökmotorsoptimering är ett av de viktigaste verktyg en kommunikatör eller marknadsförare har idag.
Google Analytics och Google Adwords är två av Googles egna verktyg som används för att göra analyser och skapa statistik. Resultatet av detta kan sedan användas för att skapa bra innehåll på hemsidan så att den sökmotoroptimeras.
Webbutveckling ingår också inom området onlinemarknadsföring. Det kan handla om att utveckla intresseväckande texter och applikationer men även grafik, ljud och video som alla på sitt sätt förstärker budskapet och hjälper dig nå konsumenten.
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.