MASTERCLASS Du erbjuder digitala tjänster och vill få så många som möjligt att använda dem. Det är ju rätt självklart. Men hur gör du för att växa på snabbast möjliga sätt? Lär dig grunderna i Growth Hacking och hur de tillämpas i praktiken.
Har du en begränsad budget och behöver växa snabbt? Rekrytera nya användare? Öka användningen av en tjänst inom en organisation? Growth Hacking handlar om att med minsta möjliga resurser åstadkomma snabbast möjliga tillväxt av digitala kunder och användare. Metoden är att fokusera på innovation, skalbarhet och att integrera analys och marknadsföring. Teamen som driver detta är vertikala genom organisationen, med designers, utvecklare och marknadsförare.
Martin Waligorski har lång erfarenhet av Growth Hacking och lär dig här hur du kan tillämpa detta för just dina erbjudanden.
- Vad är Growth Hacking?
- Identifiera behoven
- Sätta mål och projektplan
- Skifta kulturen
- Återkoppla, sprintar
Checklista
Med dig hem får du en checklista för att snabbt komma igång.
Målgrupp
Affärs- och verksamhetsutvecklare, IT-arkitekt, produktägare, projektledare, utvecklare och övriga roller inom organisationen som skapar värden genom digitalisering.
Lärare
Martin Waligorski har arbetat med digital tjänste- och produktutveckling i ett brett spektrum av branscher. Martin brinner för lösningar som byggs med användaren i fokus. Idag arbetar han som Digital Collaboration Manager hos SEB.
Vad är en Masterclass hos Dataföreningen?
En Masterclass hos oss är en tre timmars intensiv aktivitet inom ett väl avgränsat ämne. Syftet är att ge en konkret ny kompetens som du tillämpa direkt i din verksamhet.
Anmäl dig här