Dataföreningen

För kunskap och kontakter

  • Digital destination Sverige
  • Premiumnätverk
Bli medlem i Dataföreningen i Sverige
  • Hem
  • Meet & Learn
    • Meet & Learn – hela landet
    • Riksaktiviteter
    • Södra kretsen
    • Västra kretsen
    • Östra kretsen
    • Stockholmskretsen
    • Mittkretsen
    • Umeå
    • Skellefteå
    • Norrbotten
  • Masterclasses
  • Premiumnätverk
  • Kretsar
    • Södra
    • Västra
    • Östra
    • Stockholm
    • Mittkretsen
    • Umeå
    • Skellefteå
    • Norrbotten
  • Utbildningar
  • DF Output
    • DF Output
    • Digitala lyftet
    • DF Tube
    • Diversity in Tech
    • Kjell Hultman Stipendium
    • Säkerhetskryssningen
  • Internationellt
  • Om Dataföreningen
    • BLI MEDLEM
    • Vision
    • Stadgar
    • Stämmoprotokoll
    • Föreningens historia
    • Villkor och FAQ
  • Kontakt
Hem · På gång · ITIL SERVICE DESK NÄTVERKSTRÄFF: ROOT CAUSE ANALYSIS – PROBLEM  MGMT.

ITIL SERVICE DESK NÄTVERKSTRÄFF: ROOT CAUSE ANALYSIS – PROBLEM  MGMT.

Publicerad av Kansliet Västra Kretsen den 10 november 2018

Brandsläckning kräver personal och ticket-hopping kräver tid. Det är resurser som behöver optimeras och det är svårt att göra i oplanerat reaktivt arbete med att lösa problem.

Vi tittar närmare på två metoder för att hitta rot-orsaken till ett problem. Det gör man i rot-orsaks analysen (Root Cause Analysis) som är grundläggande i det reaktiva arbetet inom Problem management. Vi behöver definera problemet och hitta den verkliga orsaken till att problemet har uppstått. Ta fram en acceptabel lösning som, i vissa fall, även innefattar ett ekonomiskt övervägande. Det är en av de stora skillnaderna mot Incident processen. En annan stor skillnad är att problemprocessen ofta arbetar i ett mindre tidskritiskt läge.

ITIL Service Desk nätverket är en mix av  yrkes- och bransch-erfarna deltagare och även deltagare som är nya inom området. Vi kommer alla med olika bakgrund och från både stora och små företag i västra Sverige. Tillsammans skapar vi vår konsensus inom ITIL Service Desk. Ett samarbete som vi vill sprida inom vårt verksamhets- och yrkesområde.

Har ni allmänna frågor, idéer eller tankar om ITIL och Larsson & Co Nätverk så kan ni gå in på LinkedIn gruppen och skriva frågor och tankar.

Här kan du gå med Larsson & Co Nätverk på LinkedIn: https://www.linkedin.com/groups/13504406


 

Anmäl dig här

[contact-form-7 404 "Hittades inte"]

Evenemanget har redan ägt rum och därför går det inte att anmäla sig.

Kortbetalning
Med Meet & Learn-kompetenspaket: kr ink moms.
Utan kompetenspaketet betalar du: kr ink moms.
Välj rätt summa nedan för din betalning.
 
     

Evenemanget

Datum: 23 november 2018 
Tid: 08:00 - 10:00
Plats: Kuggen
Adress: Lindholmen, Göteborg
Kostnad:
Bra att veta:
För upplysningar kontakta
Kansliet Västra Kretsen, kansliet@west.dfs.se

 

Om arrangören

Västra Kretsen

Västra Kretsen täcker området Halmstad i söder, Jönköping i öster och Karlstad i norr. Kretsen har aktiva lokala nätverk i Göteborg.
Nätverken drivs av en eller flera nätverksledare och arrangerar träffar som kan vara interna eller öppna även för icke medlemmar.

Nätverksledare/Arrangörer

Antonio Tomar, 0708-57 90 28
Klas Caesar, 0705-33 76 07
Andreas Lindström 0708-10 21 42


Nyheter

Ditt nya kompetenspaket

Nytt för i år är att vi kraftfullt har utökat innehållet i vårt stora kompetenspaket. Du får nu tillgång till ett stort antal … Läs mer »

Meet & Learn

GDPR, privacy och cybersäkerhet – hur hänger allt ihop? (del två)

Västra · 4 mars 2021 

It-driftsutredningen – ger den klarhet kring molntjänster?

Stockholm · 9 mars 2021 

Internetrelaterade bedrägerier och hur du kan skydda dig mot dem

Östra · 11 mars 2021 

Årsstämma 2021 Dataföreningen Stockholmskretsen

Stockholm · 11 mars 2021 

Kallelse till Årsstämma i Dataföreningen i Umeå

Umeå · 11 mars 2021 


Aktuellt just nu

Vill du investera i digitalisering av vården?

 

Nyheter

Ditt nya kompetenspaket

Plan B – när det värsta ändå händer

Vill du investera i digitalisering av vården?

På väg mot karriärskiftet till utvecklare

Spara i pengar och utsläpp genom att ta mötet digitalt

Stort intresse för karriärväxling till utvecklare

Fler nyheter »

Meet & Learn

GDPR, privacy och cybersäkerhet – hur hänger allt ihop? (del två)

Västra · 4 mars 2021 

It-driftsutredningen – ger den klarhet kring molntjänster?

Stockholm · 9 mars 2021 

Internetrelaterade bedrägerier och hur du kan skydda dig mot dem

Östra · 11 mars 2021 

Årsstämma 2021 Dataföreningen Stockholmskretsen

Stockholm · 11 mars 2021 

Kallelse till Årsstämma i Dataföreningen i Umeå

Umeå · 11 mars 2021 

Digitaliseringen och arbetsmiljön

Stockholm · 23 mars 2021 


Mer Meet & Learn »

Bli medlem


Som medlem i Dataföreningen ökar du din kunskap, skaffar nya värdefulla kontakter och får erfarenhetsutbyte med branschkollegor. Oavsett om du har jobb, söker nytt jobb, startar eget, börjar studera eller IT är din hobby... Läs mer »

Dataföreningen i Sverige

Fleminggatan 7
112 26 Stockholm
Tel 08-587 434 00
Mer kontaktinfo »


 

© Dataföreningen · Använder WordPress & Genesis Framework · Om cookies · Allmänna villkor · Press · Sitemap · Logga in

Vår webbplats använder cookies: Info om våra cookies »