Idag är information den nya råvaran och de som bygger affärsmodeller kring den resursen kan gräva guld. Vi ser det i datadrivna företag som Amazon och Tesla, disruptiva spelare som lyckas ta ett stort språng och med nydanande lösningar förändrar förutsättningar för en hel marknad. Kvar blir ett gäng omkörda konkurrenter, vars tjänster i värsta fall är obsoleta.
De företag och organisationer som använder datadrivna affärsmodeller står inför en mängd olika möjligheter och lika många utmaningar. Beroende på bransch kan stora dataapplikationer har långtgående effekter på hur företag fungerar och transformation av affärslogiken.
Denna gång gästas vi av Elena Malakhatka som forskar inom området big data och affärsmodeller. ”Min forskning syftar till att finna nya och hållbara affärsmodeller för att förstå big data och förbättra energiprestanda i byggnader”, berättar Elena.
Tid: 25 oktober 2016, kl 17.30-20.00
Plats: KTH Campus, Lindstedtsvägen 5, Rum D34 i D-huset (huvudbyggnaden) på våningsplan 3
Välkommen till en nätverkskväll med fokus på hur Big Data fortsätter att revolutionera nya marknads- och affärsmöjligheter!
Anmäl dig här
Fel: Kontaktformulär hittades inte.