Dataföreningen genomför en nationell analys av hur innovativa svenska företag är, med speciell fokus på it och digitalisering. Med dina svar hjälper du oss skapa en heltäckande bild.
Resultatet blir en detaljerad beskrivning av den svenska innovationskraften, hur den står sig gentemot andra marknader och hur vi kan dra nytta av den inom och mellan företag och organisationer. Resultatet presenterar vi i en rapport som kommer att erbjudas till alla medlemmar i Dataföreningen.
Väljer du att svara får du även en 40-sidig analys av den egna organisationen, helt anpassad efter dina förutsättningar. Den är tillgänglig online direkt efter avslutad enkät.
Gå direkt till undersökningen.
I undersökningen vänder vi oss till dig i egenskap som företag eller organisation och till den del av verksamheten du känner. När du svarar, tänk på att du svarar för ditt företag eller organisation och för den del av verksamheten du känner. Det handlar alltså inte om hur innovativ du är som person. Om du arbetar för icke-vinstdrivande organisation skall termen ”vinst” ses som nytta, till exempel patientnytta, medborgarnytta, medlemsnytta etc. All data är anonymiserad.
Samarbete med Innovation 360 Group
Analysen genomförs i samarbete med Innovation 360 Group, som också har utvecklat mät- och analysverktyget InnoSurvey. Ett verktyg som används av företag internationellt och är känt för hög träffsäkerhet i analyserna.
– Som entreprenör, investerare och konsult har jag sett hur hårfin skillnaden är mellan att lyckas och misslyckas. Nu mer än kanske någonsin tidigare behöver vi innovation i Sverige och därför var det ett enkelt val att hjälpa Dataföreningen med en nationell analys kring hur vi kan öka innovationskraften i Sverige, säger Magnus Penker som är vd för Innovation 360 Group.