Dataföreningen

För kunskap och kontakter

  • Digital destination Sverige
  • Premiumnätverk
Bli medlem i Dataföreningen i Sverige
  • Hem
  • Meet & Learn
    • Meet & Learn – hela landet
    • Riksaktiviteter
    • Södra kretsen
    • Västra kretsen
    • Östra kretsen
    • Stockholmskretsen
    • Mittkretsen
    • Umeå
    • Skellefteå
    • Norrbotten
  • Masterclasses
  • Premiumnätverk
  • Kretsar
    • Södra
    • Västra
    • Östra
    • Stockholm
    • Mittkretsen
    • Umeå
    • Skellefteå
    • Norrbotten
  • Utbildningar
  • DF Output
    • DF Output
    • Digitala lyftet
    • DF Tube
    • Diversity in Tech
    • Kjell Hultman Stipendium
    • Säkerhetskryssningen
  • Internationellt
  • Om Dataföreningen
    • BLI MEDLEM
    • Om Dataföreningen
    • Vision
    • Stadgar
    • Stämmoprotokoll
    • Föreningens historia
    • Villkor och FAQ
  • Kontakt
Hem · På gång · Nästa konferens eller kick-off i VR? Så här gör du

Nästa konferens eller kick-off i VR? Så här gör du

Publicerad av Linda Djupenström den 14 maj 2020

Den 24 april genomförde konsultbolaget Kvadrat sin vårkonferens med 350+ personer. Inte på Djurönäset, som ursprungsplanen var, utan virtuellt i 3D. Bolagen Dyno Robotics och Time Traveller fick förtroendet att i samarbete genomföra eventet.  Hur gick det?

Från ett presentatörs och föreläsarperspektiv så är det en mäktig känsla att stå på scenen och se alla deltagare framför sig, i form av avatarer. Och veta att detta är något nytt. För oss alla. Det är gåshudskänsla.

Läs intervjun med Kvadrats koncernchef Maria Hellström

Men vad innebär det att genomföra ett större möte i Virtual Reality? Vilka fördelar och vilka utmaningar finns det? Är det lätt eller svårt att arrangera? Vilka resurser krävs? När passar det och när passar det inte? Vilka plattformar finns det? Vilken hårdvara måste man ha?

Vi har bjudit in Tomas Bendz, som ledde genomförandet av Kvadrats event, och som idag arbetar med ett flertal stora VR-möten både nationellt och internationellt. Frågorna är många och de kommer vi tillsammans med Tomas att utforska. Vad krävs för att våga ta klivet in i denna nya teknologi? Tomas delar med sig av sina erfarenheter och tankar kring denna nya spännande form av digitala möten.

Tomas Bendz, vd och grundare Time Traveller

Tomas Bendz har många års erfarenhet av att jobba med affärs- och strategiutveckling inom storbolag, både nationellt och internationellt. Idag är Tomas vd och grundare till bolaget Time Traveller som hjälper företag att på ett enkelt sätt förstå och accelerera sin digitala kompetens och förmåga. Han är även ambassadör för den globala organisationen ”Center for Humane Technology” som verkar för att öka medvetenheten av digitaliseringens påverkan av människans medvetande.

Välkommen!


 

Anmäl dig här

    Detta evenemang är gratis för alla deltagare.

    *Obligatoriska uppgifter

    Genom att anmäla dig godkänner du hur våra verksamheter behandlar dina personuppgifter.

    Detta evenemang är gratis för alla deltagare.

    Gå vidare till anmälan

    Genom att anmäla dig godkänner du hur våra verksamheter behandlar dina personuppgifter.


    Kortbetalning
    Med Meet & Learn-kompetenspaket: kr ink moms.
    Utan kompetenspaketet betalar du: kr ink moms.
    Välj rätt summa nedan för din betalning.
     
         

    Evenemanget

    Datum: 04 juni 2020 
    Tid: 15:00 - 16:00
    Plats: Online, via Zoom
    Adress:
    Kostnad: GRATIS OCH ÖPPET FÖR ALLA
    Bra att veta: Mötet hålls digitalt via Zoom. Mötes ID: 918 9956 7168, Lösenord:2mQ3xr
    För upplysningar kontakta
    stockholm@dfs.se

    Webbsänds på länken nedan
    https://bit.ly/2XoybXa

    Om arrangören

    Smartare samhälle

    I nätverket Smartare samhälle väcker och diskuterar vi frågor som på något sätt kan associeras med framtidens smarta samhälle.

    Nätverksledare/Arrangörer

    Ann-Marie Rosendahl


    Nyheter

    Plan B – när det värsta ändå händer

    Kontinuitetshantering i tre delar Hur kan en organisation förbereda sig för att snabbare återhämta sig från och mildra … Läs mer »

    Meet & Learn

    Säkerhetsfredag #1 - Process och metod för kontinuitetshantering

    Stockholm · 29 januari 2021 

    CHANGE MANAGEMENT – SÅ LYCKAS DU!

    Västra · 29 januari 2021 

    Säkerhetsfredag #2 - Kontinuitetsstrategier – verktyg efter behov

    Stockholm · 26 februari 2021 

    Säkerhetsfredag #3 - Att skapa kontinuitet i kontinuiteten

    Stockholm · 16 April 2021 

    Säkerhetskryssning 2021

    Riksevenemang · 06 juni 2021 


    Aktuellt just nu

    Vill du investera i digitalisering av vården?

     

    Nyheter

    Plan B – när det värsta ändå händer

    Vill du investera i digitalisering av vården?

    På väg mot karriärskiftet till utvecklare

    Spara i pengar och utsläpp genom att ta mötet digitalt

    Stort intresse för karriärväxling till utvecklare

    Så vill Dataföreningen lösa bristen på utvecklare

    Fler nyheter »

    Meet & Learn

    CHANGE MANAGEMENT – SÅ LYCKAS DU!

    Västra · 29 januari 2021 

    Säkerhetsfredag #1 - Process och metod för kontinuitetshantering

    Stockholm · 29 januari 2021 

    Säkerhetsfredag #2 - Kontinuitetsstrategier – verktyg efter behov

    Stockholm · 26 februari 2021 

    Säkerhetsfredag #3 - Att skapa kontinuitet i kontinuiteten

    Stockholm · 16 April 2021 

    Säkerhetskryssning 2021

    Riksevenemang · 06 juni 2021 


    Mer Meet & Learn »

    Bli medlem


    Som medlem i Dataföreningen ökar du din kunskap, skaffar nya värdefulla kontakter och får erfarenhetsutbyte med branschkollegor. Oavsett om du har jobb, söker nytt jobb, startar eget, börjar studera eller IT är din hobby... Läs mer »

    Dataföreningen i Sverige

    Fleminggatan 7
    112 26 Stockholm
    Tel 08-587 434 00
    Mer kontaktinfo »


     

    © Dataföreningen · Använder WordPress & Genesis Framework · Om cookies · Allmänna villkor · Press · Sitemap · Logga in

    Vår webbplats använder cookies: Läs mer