Dataföreningen

För kunskap och kontakter

  • Digital destination Sverige
  • Premiumnätverk
Bli medlem i Dataföreningen i Sverige
  • Hem
  • Meet & Learn
    • Meet & Learn – hela landet
    • Riksaktiviteter
    • Södra kretsen
    • Västra kretsen
    • Östra kretsen
    • Stockholmskretsen
    • Mittkretsen
    • Umeå
    • Skellefteå
    • Norrbotten
  • Masterclasses
  • Premiumnätverk
  • Kretsar
    • Södra
    • Västra
    • Östra
    • Stockholm
    • Mittkretsen
    • Umeå
    • Skellefteå
    • Norrbotten
  • Utbildningar
  • DF Output
    • DF Output
    • Digitala lyftet
    • DF Tube
    • Diversity in Tech
    • Kjell Hultman Stipendium
    • Säkerhetskryssningen
  • Internationellt
  • Om Dataföreningen
    • BLI MEDLEM
    • Om Dataföreningen
    • Vision
    • Stadgar
    • Stämmoprotokoll
    • Föreningens historia
    • Villkor och FAQ
  • Kontakt
Hem · På gång · ITIL Service Desk – Vad betyder det för dig?

ITIL Service Desk – Vad betyder det för dig?

Publicerad av Kansliet Västra Kretsen den 3 juli 2017

Det är dags att boka in ITIL Service Desk-nätverkets första träff.

Eftersom det är den första träffen så lär vi känna varandra och vad vi arbetar med. Vi resonerar runt hur vårt nätverk ska fungera på bästa sätt och vilka ämnen ni vill att vi  ska prata om inom Service Desk i kommande nätverksträffar.

Är det skillnad på Service Desk, Support, Help Desk, Call Center m.m.?

Denna första träff använder vi också för att reda ut ITILs definition av Service Desk och hur vi kan definiera de många olika funktionerna vi kallar Service Desk, Help Desk, IT-Support, Teknisk Support, Kundtjänst, Call Center. Idag används dessa  benämningar inte konsekvent och i nätverket försöker vi sätta vår tolkning av vad som menas med dessa olika funktioner.

Under juli publicerar Larsson & Co en artikel om "Rekrytering till Service Desk" på Larsson & COs hemsida (www.larssonco.com) samt här på Dataföreningen Västra kretsen. Vi hoppas ni kan läsa artikeln inför denna första nätverksträff. Vi kommer, i mån av tid, att diskutera om rekrytering till Service Desk.

Har ni allmänna frågor, idéer eller tankar om ITIL och Larsson & Co Nätverk så kan ni gå in på LinkedIn gruppen och skriva frågor och tankar.
Här kan du gå med Larsson & Co Nätverk på LinkedIn.

Vi kommer att ha våra nätverksträffar, främst i Dataföreningens lokal på Lindholmsprien 1 (i "Kuggen") på Hisingen i Göteborg men kan även ha träffar på andra platser vid behov. Nedan ser ni var denna träff ska vara.

I samband med din anmälan vill vi gärna att du anger om du önskar en fralla och kaffe/te samt om du har några allergier i kommentarsfältet. 


 

Anmäl dig här

[contact-form-7 404 "Hittades inte"]

Detta evenemang är gratis för alla deltagare.

Gå vidare till anmälan

Genom att anmäla dig godkänner du hur våra verksamheter behandlar dina personuppgifter.


Kortbetalning
Med Meet & Learn-kompetenspaket: kr ink moms.
Utan kompetenspaketet betalar du: kr ink moms.
Välj rätt summa nedan för din betalning.
 
     

Evenemanget

Datum: 15 september 2017 
Tid: 08:00 - 10:00
Plats: Lindholmen Science Park, "Kuggen" - vån 3, stora konferensrummet
Adress: Lindholmsplatsen 1
Kostnad:
Bra att veta: Vi börjar med frukost & mingel klockan 08:00 och håller på till 10:00

 

Om arrangören

ITIL Service Desk

Nätverksledare/Arrangörer

Antonio Tomar, 0708-57 90 28
Klas Caesar, 0705-33 76 07
Andreas Lindström 0708-10 21 42


Nyheter

Plan B – när det värsta ändå händer

Kontinuitetshantering i tre delar Hur kan en organisation förbereda sig för att snabbare återhämta sig från och mildra … Läs mer »

Meet & Learn

CHANGE MANAGEMENT – SÅ LYCKAS DU!

Västra · 29 januari 2021 

Säkerhetsfredag #1 - Process och metod för kontinuitetshantering

Stockholm · 29 januari 2021 

Säkerhetsfredag #2 - Kontinuitetsstrategier – verktyg efter behov

Stockholm · 26 februari 2021 

Säkerhetsfredag #3 - Att skapa kontinuitet i kontinuiteten

Stockholm · 16 April 2021 

Säkerhetskryssning 2021

Riksevenemang · 06 juni 2021 


Aktuellt just nu

Vill du investera i digitalisering av vården?

 

Nyheter

Plan B – när det värsta ändå händer

Vill du investera i digitalisering av vården?

På väg mot karriärskiftet till utvecklare

Spara i pengar och utsläpp genom att ta mötet digitalt

Stort intresse för karriärväxling till utvecklare

Så vill Dataföreningen lösa bristen på utvecklare

Fler nyheter »

Meet & Learn

CHANGE MANAGEMENT – SÅ LYCKAS DU!

Västra · 29 januari 2021 

Säkerhetsfredag #1 - Process och metod för kontinuitetshantering

Stockholm · 29 januari 2021 

Säkerhetsfredag #2 - Kontinuitetsstrategier – verktyg efter behov

Stockholm · 26 februari 2021 

Säkerhetsfredag #3 - Att skapa kontinuitet i kontinuiteten

Stockholm · 16 April 2021 

Säkerhetskryssning 2021

Riksevenemang · 06 juni 2021 


Mer Meet & Learn »

Bli medlem


Som medlem i Dataföreningen ökar du din kunskap, skaffar nya värdefulla kontakter och får erfarenhetsutbyte med branschkollegor. Oavsett om du har jobb, söker nytt jobb, startar eget, börjar studera eller IT är din hobby... Läs mer »

Dataföreningen i Sverige

Fleminggatan 7
112 26 Stockholm
Tel 08-587 434 00
Mer kontaktinfo »


 

© Dataföreningen · Använder WordPress & Genesis Framework · Om cookies · Allmänna villkor · Press · Sitemap · Logga in

Vår webbplats använder cookies: Läs mer