Dennis Wallenstein, tjänstedesigner på Försäkringskassan, presenterar Försäkringskassans tjänstedesignprocess och ett konkret case där den har används.
Dennis kommer att berätta om tjänstedesign som metodik och process samt att ge konkreta exempel från arbetet på Försäkringskassan, både det som gått bra, lärdomar och utmaningar.
Program
- 17.30 Registrering, mingel och smörgås
- 18.00 - 20.00 Möte med föreläsning och erfarenhetsutbyte
Datum: 2016-02-25
Plats: Kompetenscenter, Fleminggatan 7
Tid: 17:30 - 20:00
Kostnad: Ingen kostnad för medlemmar i Dataföreningen. Icke medlemmar betalar 200 kr inkl moms. Vänligen sätt in pengar på Dataföreningens Swish-konto 123 545 2883 och ange "STHLM Service design 16-02-25" senast 25 februari.
Avanmälan måste meddelas till stockholm@dfs.se senast den 25 ferbruari kl. 12. Senare avanmälan eller utebliven närvaro debiteras med 500 kr. Det går bra att skicka en kollega vid förhinder.
Välkommen!
Det går också bra att anmäla sig direkt till sara.hertzman@dfs.se
Om nätverket
Service Design och Innovation
Nätverksledare
Eva Bengtsson
Johannes Bäckström
Ellen Blanck
Marie Morner Jansson
Marisol Lundequist
Syftet med nätverket är att skapa ett forum för dig som intresserar sig för att skapa bättre tjänster, innovationer och upplevelser.
Målgrupp för nätverket är alla som intresserar sig för att skapa bättre tjänster, innovationer och upplevelser. Eller som vi brukar säga, alla som vill göra världen lite bättre.